Monday, October 12, 2009

Serai Kami Jadi Semak dan Samun....

Hahhaah atas sebab kerajinan kami mengabdikan diri serta bermuhasabah, bertafakur dan menghayati bulan Ramadhan selama sebulan maka hasil serai dan rumput rumpai amat menggalakkan dan membanggakan....hahhaha

Oh tidakkkkkkkkkk!!!!! sebenarnya, semak sampai tak nampak serai...korang ingat apa gemuk sakanlah serai ya....kan dah kena tipu gemuk rumput bukan serai.....

Maka dengan rajinnya serta tulang 4 kerat ini, pada hujung minggu lepas kami berkampunglah di kebun serai....menebas rumput..penat gila....dan tu bebel bila nak siap macam ni....kena juga cari orang potong rumput..kalau meracun nanti mati serai.....kalau nak guna gunting lagilah tak siap...hahhaha mahu kita buat landskap bentuk-bentuk binatang ya....heheh jangan marah ya Partner...

Uiks apa pulak ada gambar Dapi (sebutan bahasa Jawa) Spa Q kat sini ...tak kaitan langsung....
Ni nak cite sekali ni 2+1 gosip masuk sekali...rumah Dapi ni dekat aja ngan kebun serai kami usahakan...hahah saya tak mahu bagi tahu mana kawasannya..pandailah korang carik ya....kalau cite detail kan aku kena tangkap ngan Suruhanjaya Kominikasi baru korang tahu....
hehheheh

Harap maklum dah berpunya...sila gigit jari...saya pun dah berpunya juga kalau tidak hehehhehe

Ni rumah Dafi masa ni kami lepak makan durian.....


Laju aja kalau cite pasal Dapi...heheh dah jom tengok semak samun pulak...korang ni bukan nak hayati pasal serai...kui kui kui...

Bongkok mari membongkok menebas rumput...sakit pinggang...


Ni kalau serai best juga ni rumput....panggil lembu pun tak mahu keras...nak kunyah...

Ada rezeki buah juga akhirnya pokok durian ni..siapa cepat dia dapat ya..

Ni sesumpah jinak, siap posing nak ambik gambar...suruh senyum tak mahu pulak buat muka serius aja...gasaklah janji ko nak bergambar..

Ni orang yang potong rumput kejauhan tu Suami Puan Serai...gambar jauh atas sebab-sebab keselamatan Kerajaan Malaysia...dan Pejabat Agama....

Penat lah kiranya 2 hari kami bantai kerja di kebun...dah lapang sikit lepas potong rumput..tinggal nak tebang pokok besar aja...sambung minggu depan pulak ya...lotih makcik..

Adios

2 comments:

  1. aku suh ko p menebas ko p sibuk amik gambo ye.tah bila masalah ni amik gambo

    ReplyDelete
  2. aku senyap-senyap takkan nak jerit-jerit huhu kan lari lintang pukang binatang dalam kebun...hehhehehhe

    ReplyDelete