Tuesday, September 8, 2009

Kehebatan minyak Cap Kapak

Minyak Cap Kapak mana tahu ada yang tak kenal...

Jari yang luka....

Ya kawan-kawan selamat bersua kembali di ruangan blog....hehehhe macam juruhebah..mari-mari dekat...saya nak jual ubat ni....saya tak tahulah adakah saya ketinggalan atau ramai lagi tak tahu kelebihan minyak cap kapak selain menghilangkan bau-bau yang mendatangkan loya...loya mengandung...loya bau durian...dan sebagainya....menghilangkan rasa sakit kepala......dah p cari sendiri apa kelebihan minyak cap kapak.....

Di sini saya nak ceritakan pengalaman saya pulang ke kampung halaman di Johor.....suatu petang yang hening selaku anak yang rajin...saya pun kerahlah tulang 4 kerat saya ni...tolong ibu bapa di kandang lembu....alah lupa nak ambik gambar kandang...nanti balik raya saya ambik ya....kemudian tolong ibu saya memotong rumput lembu untuk di makan oleh lembu...bukan makan untuk berbuka puasa....kan ada yang cakap kami makan rumput pulak....hehhehe....

Tengah potong memotong macam nak merempit pulak.....ambik terpotong tangan.....hahahha apa lagi menangis mengalahkan bayi yang baru lahir lapar minta susu.....hehhhe cepat ibu suruh adik ambik minyak kapak....tuang atas jari....saya pun cakap panaslah dahlah luka....ibu cuba dulu baru tahu....macam cuba kuih raya untuk di order pulak.....

Oh sungguh ajaibnya....setelah di tuang minyak tersebut...sejuk aja kat bahagian luka tersebut....kemudian luka tersebut bercantum (ambik masa lebih kurang 3 jam jangan pulak korang tunggu luka tu...)wah ajaib ni....sebelum ni kalau kena pisau letak minyak gamat mahu 2 or 3 hari baru nak cantum...kadang-kadang boleh berdarah kembali kalau tak di balut....ajaibkan.....

Saya tak tahulah kalau orang lain dah tahu...cuma saya nak bagi tahu...lain kali jangan gelabah bila kena pisau sediakanlah minyak cap kapak di rumah....kesannya sangatlah tip top....hahah ada gaya tak jual ubat......

Adios

No comments:

Post a Comment